Ik leer anders

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Omdat het lesmateriaal op school hier vaak niet goed op aansluit, wordt het materiaal niet goed begrepen en onthouden. Beelddenkers hebben vaak een leerachterstand of men denkt aan dyslexie. Reguliere bijles helpt vaak niet, omdat er dan alleen maar meer lesstof op 'foute' wijze aangeboden wordt. Door de lesstof op een visuele manier aan te bieden, wordt deze wel onthouden en begrepen. Dit wordt geleerd in de training 'Ik leer anders'.

Direct resultaat

De lesstof wordt op een visuele manier aangeboden aan de leerling. Hij of zij kan na de eerste les direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Door over te schakelen naar het juiste informatiesysteem (visueel) wordt de lesstof direct begrepen en onthouden. Zo kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen. Gemiddeld zijn er 4 sessies nodig om het 'anders leren' onder de knie te krijgen. Bij deze sessies is ook minstens één van de ouders aanwezig. Zij zullen samen met hun kind deze manier van leren thuis voortzetten.